Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010

Οδηγούμε τη νέα BMW X3



H δεύτερη γενιά της X3 είναι πλέον πραγματικότητα. Το μεσαίο SUV του γερμανού κατασκευαστή παρουσιάζεται βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, σε σχέση με το μοντέλο που αφήνει πίσω, ενώ η πρώτη εντύπωση είναι ότι μπορεί με άνεση να φλερτάρει την κορυφή της κατηγορίας. Ταξιδεύουμε στις Η.Π.Α. για την πρώτη επαφή.
To αυτοκίνητο έχει ύψος από το έδαφος 212 χιλιοστά, και στάνταρ την τετρακίνηση xDrive



Εσωτερικά η ποιότητα είναι κορυφαία όπως και η εργονομία

Το συνολικό μήκος της νέας X3 είναι τα 4.648 χιλ.

Οι χώροι σε κάθε περίπτωση είναι αυξημένοι σε σχέση με το παρελθόν

Ο χώρος των αποσκευών ξεκινά από τα 550 λίτρα και φτάνει έως τα 1.600 λίτρα
Η πρώτη γενιά της X3 παρουσιάστηκε το 2004, και έκτοτε το μοντέλο θεωρείται πρωτοπόρο στα SUV πολυτελείας. Μετά από συνολικά έξι χρόνια παραγωγής και 614.824 αντίτυπα, η δεύτερη γενιά είναι έτοιμη να πάρει τα σκήπτρα και να συνεχίσει το ιδιαίτερα επιτυχημένο (όσο και δύσκολο λόγω ανταγωνισμού) έργο της πρώτης X3.

Εμφάνιση/διαστάσεις
Μελετώντας κάθε τμήμα του αμαξώματος ξεχωριστά, εμπρός μπορεί κανείς να διακρίνει το καπό που κλίνει προς τη στρογγυλεμένη μάσκα, αλλά και τον πιο κομψό προφυλακτήρα. Στο πλάι διακρίνονται οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αλλά και οι απαραίτητες οριζόντιες νευρώσεις, που φέρει κάθε μοντέλο της BMW. Πίσω οι γραμμές και τα φωτιστικά θυμίζουν έντονα την X5, όμως είναι πιο στρογγυλεμένα και μοντέρνα.
Το νέο αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις και ειδικά στο συνολικό μήκος, ενώ από πλευράς εμφάνισης προσεγγίζει πλέον ξεκάθαρα τα αισθητικά στοιχεία της μεγαλύτερης X5. Οι διαστάσεις της είναι τα 4.648x1.881x1.661 χιλ. για ΜxΠxΥ, και 2.810 χιλ. για το μεταξόνιο, ενώ η διάμετρος στροφής του αυτοκινήτου είναι τα 11,9 μέτρα, με ρεζερβουάρ καυσίμου στα 67 λίτρα. Το βάρος της ξεκινά από τα 1.715 κιλά για την πετρελαιοκίνητη και από τα 1.805 κιλά για την βενζινοκίνητη έκδοση. Οι χώροι σε κάθε περίπτωση είναι αυξημένοι, σε σχέση με το παρελθόν, με το πίσω κάθισμα να διαιρείται σε ποσοστό 40/20/40% και τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών να ξεκινά από τα 550 και να φτάνει έως τα 1.600 λίτρα.

Εσωτερικό
Εσωτερικά η ποιότητα είναι αναβαθμισμένη, με ακόμη πιο ποιοτικά υλικά δίνοντας περισσότερη προσοχή ακόμη και στην παραμικρή λεπτομέρεια, ενώ η εκτεταμένη χρήση δέρματος και ξύλου, της χαρίζει περισσότερη πολυτέλεια από κάθε άλλη φορά. Όπως σε κάθε μοντέλο της φίρμας, έτσι και εδώ το ταμπλό δεν κρύβει τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Η θέση οδήγησης κρίνεται από τις καλύτερες στην κατηγορία, όπως και η εργονομία των διακοπτών, ενώ για τη χρήση του iDrive απαιτείται χρόνος προσαρμογής.

Κινητήρες
Αρχικά το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα με δύο μηχανικά σύνολα. Ένα βενζίνης και ένα πετρελαίου.

Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι η xDrive35i. O κινητήρας σε αυτή την περίπτωση είναι εξακύλινδρος σε σειρά, με τη χωρητικότητα στα 2.979 κ.εκ., χρήση διπλού υπερτροφοδότη, καθώς και άμεσου ψεκασμού και Valvetronic. Η απόδοση είναι οι 306 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ. και τα 400 Nm ροπής από τις μόλις 1.300 σ.α.λ.! Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε μόλις 5,7 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 245 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι τα 8,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 204 γρ./χιλιόμετρο.

Το δεύτερο μηχανικό σύνολο αφορά στην έκδοση xDrive20d, και όπως μαρτυρά το τελευταίο ψηφίο του είναι πετρελαιοκίνητο. Εδώ έχουμε τετρακύλινδρο μοτέρ, χωρητικότητας 1.995 κ.εκ., επίσης με τούρμπο (μεταβλητής γεωμετρίας), και τεχνολογία άμεσου ψεκασμού. Η απόδοση είναι οι 184 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ. και η ροπή φτάνει τα 380 Nm από τις 1.750 έως τις 2.750 σ.α.λ. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 8,5 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα σταματά στα 210 χ.α.ω. Η μέση τιμή για την κατανάλωση είναι τα 5,6 λίτρα/100 χιλόμετρα, ενώ οι ρύποι CO2 είναι τα 149 γρ./χιλιόμετρο. Οι τιμές επιδόσεων και κατανάλωσης είναι ακριβώς ίδιες και για την αυτόματη έκδοση, με μόνη διαφορά στις εκπομπές ρύπων (147 γρ./χιλιόμετρο).

Οδική συμπεριφορά
Η άνεση και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης χαρακτηρίζουν την οδική συμπεριφορά της νέας BMW Χ3. Το νέο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο, σύστημα διεύθυνσης (για πρώτη φορά σε μοντέλο της σειράς X) είναι αξιόλογο σε αίσθηση και προσφέρει επαρκή πληροφόρηση για τον οδηγό. Ο κινητήρας με τους 306 ίππους προσδίδει πέραν του δέοντος ικανοποιητικές επιδόσεις και τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και είναι αποτελεσματικά. Εντυπωσιακά λειτουργεί και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση η οποία φιλτράρει με περισσότερη αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ως αποτέλεσμα οι κλίσεις στις στροφές περιορίζονται, ενώ την ίδια στιγμή η άνεση ανεβαίνει σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Η οδηγική απόλαυση είναι φυσικά «πανταχού παρούσα», ειδικά από τη στιγμή που η παρουσία της τετρακίνησης xDrive και του συστήματος DSC (Δυναμικός Έλεγχος της Ευστάθειας) εγγυώνται σχεδόν πλήρη πρόσφυση σε κάθε στροφή.

Τετρακίνηση
Η μόνιμη τετρακίνηση xDrive της BMW εφοδιάζει και αυτή τη γενιά της X3. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη για να μεταβάλει συνεχώς την κατανομή της ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα, ενώ παράλληλα συνεργάζεται και με το σύστημα Δυναμικού Ελέγχου της Ευστάθειας (DSC), ώστε να εξουδετερωθεί άμεσα οποιαδήποτε τάση υπερστροφής ή υποστροφής. Προαιρετικά, η BMW προσφέρει το σύστημα Performance Control, το οποίο διαθέτει ένα διαφορικό στον πίσω άξονα, που μοιράζει τη ροπή μεταξύ και των δύο τροχών, ώστε να επιτευχθεί ακόμη υψηλότερη πρόσφυση. Το ύψος από το έδαφος είναι τα 212 χιλιοστά, ενώ διατίθεται και σύστημα HDC (Hill Descent Control) το οποίο ρυθμίζεται από τον οδηγό μεταξύ 8-25 χ.α.ω. και βοηθά κατά την κίνηση σε απότομες ανωφέρειες/κατωφέρειες ελέγχοντας την ταχύτητα του οχήματος χωρίς ο οδηγός να καταφεύγει σε φρένο ή γκάζι.

Η νέα BMW X3 θα λανσαριστεί στη χώρα μας στις αρχές του 2011, με τιμή γύρω στις 60.000 ευρώ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου