Σε εξέλιξη βρίσκεται εδώ και λίγες μέρες ένας νέος, μεγάλης εμβέλειας γύρος ψηφιακών επιθέσεων απέναντι σε όσους χρησιμοποιούν το e-banking και οιτράπεζες σπεύδουν να ειδοποιήσουν τους πελάτες τους για τα κακόβουλα μηνύματα που δέχονται στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο, στόχος των οποίων είναι να «κλέψουν» ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
Οπως αναφέρει το ΒΗΜΑ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το mail που τις τελευταίες ώρες έχουν λάβει χιλιάδες πελάτες της Τράπεζας Πειραιώς, στο οποίο οι επιτήδειοι ενσωματώνουν το κείμενο «Έχετε υπερβεί τον επιτρεπόμενο αριθμό προσπαθειών για την ενεργοποίηση της κάρτας στην υπηρεσία Verified by Visa και για δική σας ασφάλεια η κάρτα σας έχει μπλοκαριστεί».
Στη συνέχεια, το e-mail παραπέμπει σε μια ιστοσελίδα στην οποία ο χρήστης πρέπει να πληκτρολογήσει τα στοιχεία της κάρτας του, δήθεν για να ενεργοποιηθεί ξανά. Η εν λόγω ιστοσελίδα έχει ήδη αποκλειστεί όμως, η νέα επίθεση αυτή επιβεβαιώνει την άνευ προηγουμένου έξαρση της ηλεκτρονικής απάτης. Και αυτό γιατί σπείρες επιτήδειων από χώρες της Ανατολικής Ασίας και όχι μόνο «χτυπούν» το τελευταίο διάστημα ελληνικές τράπεζες, στέλνοντας μαζικά παραπλανητικά e-mail στους πελάτες τους, προτρέποντάς τους να δώσουν τους κωδικούς εισόδου στα συστήματα ηλεκτρονικής τραπεζικής, ώστε στη συνέχεια να «σηκώσουν» από αυτούς τα όποια χρήματα υπάρχουν.
Είναι ακόμα ένα παράδειγμα απάτης «ψαρέματος» (phishing) κωδικών από το Διαδίκτυο, μέσω της οποίας οι επιτήδειοι αποκτούν πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς των πελατών, «αδειάζοντάς» τους από το περιεχόμενό τους.
Όπως συμβουλεύουν κορυφαία χρηματοπιστωτικά ιδρύματα παγκοσμίως, «αντίδοτο» ενάντια στο phishing είναι οι χρήστες του Ίντερνετ να μην απαντούν σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ζητούν προσωπικά ή οικονομικά στοιχεία και να μην κάνουν ποτέ «κλικ» στις συνδέσεις (links) που επισυνάπτονται σε αυτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου